Digitalizáld céged tudását és válts sebességet

Több szabadidő, jobb ügyfélkiszolgálás, automatizált betanulás, a tudás hatékony megtartása, helyettesíthetőség – ezek mind együtt járnak a tudás digitalizációjával. Ebben segít a Tudásrendszer. Nincs más dolgod, mint – minden kötelezettség nélkül – kérni az ingyenes konzultációt, és mi segítünk Neked.

Miért érdemes digitalizálni a cégedben összegyűjtött tudást?

Hatékony információáramlás

Nem elég, ha a cégben megvan a megfelő tudás - az is fontos, hogy a kollégák hozzáférjenek és tudják, mit hol kell keresni. Ideális esetben a tudásnak nem szabad két kattintásnál messzebb lennie. Ha ez teljesül, akkor tényleg használható tudás van a cégben. Enélkül viszont nagyon nehéz hatékonyan működni.

Gyors betanítás

Ha a cég tudása megfelelő módon, átláthatóan van digitalizálva egy jól használható Tudásrendszerben, akkor az új kollégák betanítása szinte automatikus folyamat lesz. Nem lesz szükség egy külön személyre, aki a betanítást végzi, csupán egy tudásbázisra, ahonnan az új munkatárs megszerzi a tudást, és már pár nap elteltével hatékonyan tud dolgozni a cégben.

Számonkérhetőség

A jól felépített Tudásrendszerben lehetőség van arra, hogy vizsgára írd ki a kollégákat. Emellett az új munkatársak számot adhatnak arról, hogy valóban megtanulták és megértették-e, amit kellett. Így a cég tudása aktív lesz, és nem vesznek el olyan információk, amelyek elengedhetetlenek a tökéletes ügyfélélmény biztosításához és a hibamentes működéshez.

Megfizethetetlen érzés...

…amikor a különböző helyen tárolt fájlokat és a fejedben lévő tudást egy rendszerbe összegyűjtve látod és biztos lehetsz benne, hogy a kollégák rendelkezésre áll a megfelelő tudás ahhoz, hogy önállóan dolgozhassanak. Amikor egy kolléga kérdez valamit, amit már korábban többször elmondtál, nincs más dolgod, mint hogy megkérd: „Légy szíves, nézd meg a Tudásrendszerben, hogy ezt hogyan kell csinálni”. Ez tényleg megfizethetlen. A Tudásrendszer rengeteg időt spórol meg neked, amit valóban hasznos feladatokra tudsz fordítani. Ha ez neked is felkeltette az érdeklődésedet, akkor kérd az ingyenes konzultációnkat, aminek során megbeszéljük, miként fogod tudni elérni mindezt. 

Milyen céges tudást lehet digitalizálni?

Értékesítés

Képzeld el, hogy a legjobb értékesítődet megsokszorozhatod azáltal, hogy mindenkinek megtanítod, amit ő tud. Mindenki megtanulja azokat a varázsmondatokat, amik az értékesítés során meggyőzik a vevőt. Emellett felviszed a tudásbázisba azokat a termékismereteket, amik nélkül az értékesítő nem tud eladni a vevőnek. Lesz egy kész forgatókönyv, amire az új sales-es kolléga már az első napon támaszkodni tud. Lerövidül a betanulás, és javulnak az értékesítési mutatók.

Szoftverhasználat

Legyen szó számlázóról, crm-ről vagy bármilyen más olyan rendszerről, aminek a használatát meg kell tanulni - a Tudásrendszer mindig segít. Biztos megvan az az érzés, amikor az új kolléga úgy tanul be, hogy nézi, amit egy régi motorosnak számító munkatárs csinál. Ilyenkor minden magától értetődőnek tűnik, és az új kolléga azt hiszi, tudja mikor hova kell kattintani. Aztán amikor leül a gép elé, folyton a többieket kérdezgeti - ez nem a legjobb megoldás. A Tudásrendszerből ezzel szemben mindenki önállóan megtanulja, amit kell, és ha valaki mégis elekad, akkor sem kell a kollégákat megakasztani a munkában, hanem csak át kell ismételni a tudásrendszer megfelelő leckéjét.

Dokumentáció, nyomtatványok

Hogyan kell kitölteni egy nyomtatványt? Hogyan kell leadni a cégen belüli megrendelőket? Miként kell szabadságot kérni? Egy cégben számos olyan apró-cseprő ügy akad, amelyek pofonegyszerűek, ha valaki már régóta csinálja őket - de a többiek számára újdonságként hatnak. Azonban a Tudásrendszerből akár egy új belépő, vagy egy olyan kolléga is tájékozódni tud, aki nem ezzel foglalkozik nap mint nap, így mindenki tökéletesen meg tudja majd csinálni az összes adminisztratív feladatot.

Gépkezelés és karbantartás

A Tudásrendszerben lehetőség nyílik bemutatni, hogyan kell használni egy adott gépet, sőt, azt is, hogyan kell elrakni és tárolni a gépeket/szerszámokat. Pontosan le lehet írni, mik az elvárások, és ha nem az történik, aminek kellene, akkor nagyon pontosan rá lehet mutatni, mi lett volna a helyes eljárás. Ezután érdemes megkérni az érintett kollégát, hogy legközelebb már úgy járjon el, ahogy az a Tudásrendszerben szerepel.

Honlap és social oldalak kezelése

A honlap tartalmainak feltöltése szintén bemutatható egy oktatóanyagban. Innentől kezdve nincs technikai akadálya annak, hogy a honlapot bárki szerkeszteni tudja és karban tarthassa, ha szükséges. Ugyanez igaz a cég különböző közösségi oldalaira is. Persze nem mindegy, hogy ezeket ki kezeli, de ha megvan a megfelelő ember, akkor nem lesz szükség hosszadalmas betanításra, hiszen az illető a Tudásrendszerből megtanulhatja a feladatokat.

Sok minden más

A sort a végtelenségig lehetne folytatni. A lényeg, hogy ha van olyan folyamat, amit egynél többször el kell végezni, akkor azt mindenképpen érdemes beleilleszteni a Tudásrendszerbe, mert így időt és energiát tudtok megtakarítani.
A Tudásrendszer használata azért is hatalmas előny, mert így feltérképezhetitek, melyek azok a folyamatok és információk, amik még hiányoznak a rendszerből és amiknek még ki kell egészíteniük a Tudásrendszer anyagát.

Kérd az ingyenes konzultációt, és digitalizáld céged tudását

Ha céged tudása csak a fejedben van meg vagy esetleg papíron, illetve a gépen/szerveren mappákba rendezve, akkor érdemes átláthatóbb, felhasználóbarátabb formába rendezni, hogy a kollégák könnyen hozzáférjenek, és Te is számon tudd kérni rajtuk a tudást.

Miért csináljuk a Tudásrendszert?

A mai napig emlékszem arra a pillanatra, amikror elkezdtem a Cilindereseknél (a válalkozásom, ahol a rendszert először megcsináltam) építeni a tudásbázisomat. Akkor még nem tudtam, hogy pontosan hova is vezet mindez, csak nagyon élveztem, hogy amint elkészítettem egy tudásanyagot, onnantól kezdve nem kellett újra és újra elmondanom a csapat többi tagjának. 

A probléma az volt, hogy ezek a tudásanyagok akkor még nem egy átlátható rendszerben voltak összegyűjtve, ezért nem voltak elég hatékonyak. Végül 2022-ben rászántam magam arra, hogy megépítsem a Cilinderesek oktatási oldalát, ami a Tudásrendszer prototípusa lett. Hatalmas élmény volt egyben látnom a cég tudását. Ahogy elkészült az oldal, arra is fény derült, hogy mi minden hiányzik még.

Amellett, hogy óriási élmény volt,  a mai napig rengeteg időt spórol nekem. Ahogy egyre jobban kikristályosodott a rendszer, rájöttem, hogy ez más vállalkozásoknak, vezetőknek is nagyon nagy segítség lehet. Emellett a dolgozóknak is sokkal könnyebb vele a munka, mert tudják, milyen infókat hol találnak, aminek hála sokkal kiegyensúlyozottabbak és elégedettebbek lesznek. A munkamorált egyértelműen fellendíti, ha mindenki tudja, mikor mit kell csinálnia. 

Engem ez motivál. Ha kipróbálod, biztos vagyok benne, hogy Rád is átragad ez a lelkesedés. 

Tudásrendszer a gyakorlatban

Gondoltam, ahelyett, hogy hosszasan ecsetelném a Tudásrendszer előnyeit, inkább megmutatom, hogyan is működik.