mit csinálnak az értékesítőid a terepen? Lesd Meg őket!

Tudd meg, hogy a legjobbak mit csinálnak és hogyan csinálják. Derítsd ki, a rosszul teljesítőknek miben kell javulniuk. Ezáltal növeld a nyereséged és az értékesítési csapatod sikerét. Ebben segítünk a „beépített érdeklődő” szolgáltatásunkkal.

Mit ad Neked a Beépített érdeklődő szolgáltatás?

A tanulás és a fejlődés lehetőségét

Az értékesítési tréningek nagyon jók, és rengeteget lehet tanulni belőlük. Szuper érzés, amikor oktatod az embereidet. Mindezek mellett abból lehet a legtöbbet tanulni, ha visszanézzük, visszahallgatjuk saját magunkat. Ilyenkor rájövünk, hogy néha olyan dolgok hagyják el a szánkat, amikről nem is tudtunk. Egy videó esetében azt is látjuk, milyen a testbeszédünk. Ezeket megfigyelve ki tudjuk köszörülni a csorbákat. Ha a csapatotok kijavítja azokat a hibákat, amiket csak a terepen lehet igazán tetten érni, akkor rengeteg plusz bevétellel számolhattok.

Kiderül, a legjobb miért a legjobb

Valószínűleg nálatok sincs minden értékesítő egy szinten a teljesítmény tekintetében, és vannak, akik kiemelkednek a csapatból. Ha megkérdezzük őket, mit csinálnak másképp, ideális esetben elmondják és meg is tanítják a többieknek. De sok olyan mozzanat van, amiről mi magunk nem is tudunk, mégis hozzájárulnak a sikerünkhöz. Ha van egy felvétel, ami egy valós értékesítési szituációt mutat, megnézhetjük, hogy a legjobb értékesítőink mitől a legjobbak. Ezután módszereiket tudatosan bevezethetjük az egész csapatnál.

A hibákat ki tudjátok javítani

Sokszor ott vannak a kezünkben "bizonyítékként" a számok. Ha nem megfelelőek az eredmények, el lehet menni az adott kollégával megnézni, mit hogyan csinál élesben. Azonban a legtöbször a csapattagok - ha velük van a főnök - nem mindent csinálnak ugyanúgy, mint máskor. Ezért érdemes élethű helyzetekben megnézni, mi is történik pontosan, így könnyebben kiderülhetnek a hibák. Hidd el, nagyon érdekes és tanulságos dolgokat láthatsz/hallhatsz, amikor visszanézed, visszahallgatod a kollégákat értékesítés közben.

Hogyan működik a "beépített érdeklődő" szolgáltatás?

A stratégia felvázolása

Leülünk és átbeszéljük, hogy Nálatok hogyan dolgoznak az értékesítők. Értelemszerűen, máshogy kerül megvalósításra a "Beépített érdeklődő" szolgáltatás, ha az értékesítőitek online meetingeken találkoznak az ügyfelekkel, mint ha például vendéglátó egységeket látogatnak személyesen.

Milyenek a vevőitek/ügyfeleitek?

Azt is tisztázzuk, hogy mi jellemzi átlagos vevőiteket/érdeklődőiteket. Így olyan beépített érdeklődővel találkozik majd az értékesítőd, aki teljesen beleillik az ügyfeleteitek profiljába.

A formátum egyeztetése

Megbeszéljük, hogy elég lesz-e, ha a találkozóról/beszélgetésről hangfelvétel készül, vagy szeretnétek, ha lenne róla videó is.

Felkészülés és start

Felkészítjük a beépített érdeklődőt, majd az illető kér egy ajánlatot Tőletek. Az érdeklődőt ezután leosztjátok arra az értékesítőre, akinek a munkáját szeretnétek élesben, a "terepen" is megnézni.

Megkapjátok a felvételt

Az értékesítővel folyatott beszélgetést követően 1 munkanapon belül megküldjük a találkozó (hang vagy videó) felvételét. Ezután a felvételt ki tudjátok elemezni, majd a kollégával együtt le tudjátok szűrni belőle a megfelelő következtetéseket.

NÉHÁNY TANULSÁGOS SZTORI

Hogyan éli meg az értékesítő a "próbaértékesítést"?

Anita a ceremóniamester csapatom tagja. Természetesen a ceremóniamesterek között is alkalmazzuk a próbabeszélgetést. A videóban arra voltam kíváncsi, ő hogyan élte meg, amikor visszahllgatta a beszélgetést és miben fejlődött tőle. A beszélgetésből is látszik, hogy ez nem a szigorról és az ellenőrzésről szól, hanem arról, hogy miként lehet még jobb az ember az értékesítésben.

A lezárás volt a hiba - Sikeresen kijavítottuk

Az egyik értékesítőm gyatra számokat hozott, pedig tudtam róla, hogy tehetséges srác. Már azt hittem, esetleg az van a háttérben, hogy elkezdett a saját szakállára dolgozni. Ekkor bevetettem a beépített érdeklődőt, és meghallgattam, vajon mennyire követi az értékesítési scriptet. Amikor a beszélgetés visszahallgatásakor elérkeztem a lezáráshoz, mindent megértettem. Ezután csak annyi volt a feladat, hogy helyrerakjuk ezt a részt, és azóta az illető az egyik legjobb teljesítményt nyújtja a csapaton belül.

Mindig lehet újat tanulni

Az egyik értékesítőm magasan jobb arányban tudott megrendeléseket szerezni, mint ahogy arra – az én technikámat követő – többi értékesítő képes volt. Nálam is sokkal jobb számokat hozott! Ekkor bevetettem a „beépített érdeklődő” szolgáltatást. Meghallgathattam, mit csinál máshogy –  jobban! – a legügyesebb emberem. A módszereit kielemeztem, majd beépítettem a központi értékesítési scriptbe. Azóta 15%-ot javult a céges átlag az értékesítés terén. Újra bebizonyosodott, hogy mindig van nálam okosabb, és az is, hogy érdemes odafigyelni másokra és tanulni azoktól, akik jobban csinálják, mint én.

Kiderül a füllentés

A beépített érdeklődőt leosztottam ajánlatkérőként egy adott értékesítőmnek, aki nem hívta fel az illetőt. Miután ennek tényét a beépített ember megerősítette, felhívtam a kollégát, aki azt állította, ő bizony időben telefonált. Ekkor még nem fedtem fel a kártyáimat. Ezután lement a próbabeszélgetés, majd leültem az értékesítőmmel és elmondtam neki, hogy egy beépített érdeklődővel beszélgetett. Figyelmeztettem, hogy ha még egyszer nem mond igazat, akkor azzal a lendülettel elbúcsúzunk egymástól. Azt is elmondtam neki, hogy én csak akkor tudok segíteni, ha őszinték vagyunk egymáshoz. Ezen eset óta arról is – kérdés nélkül – tájékoztat, ha rosszul vette a levegőt. Bár a „beépett érdeklődő” szolgáltatásnak nem az ellenőrzés a legfőbb célja, kétségkívül néha erre is alkalmazható.

Vajon Nálad működhet a "Beépített érdeklődő" szolgáltatás?

Minden cég, minden terület más és más. Ahhoz, hogy kiderítsük, Nálatok vajon tudna-e működni ez a szolgáltatás, csak annyi a dolgod, hogy kérsz egy ingyenes ajánlatot. Ezután felvesszük Veled a kapcsolatot, és átbeszéljük, hogyan lehet megvalósítani a „beépített érdeklődő” szolgáltatást a Te cégedben, illetve a Te területeden.