Tudásrendszer: a betanítás tökéletesítésének gyermeke

A Tudásrendszer 2023 januárjában indult útjára, ám ezt megelőzte egy 5 éves fejlesztés/finomhangolás. Az elején nem volt cél, hogy egy teljesen új rendszert hozzunk létre, csak az volt a fontos, hogy a betanítás folyamata minél könnyebb és zökkenőmentesebb legyen. Mikor minden összeállt, rájöttem, hogy ez más cégeknek is jelentős hatékonyságnövekedést hozhat – nekem pedig jó nagy adag pozitív energiát. Így vágtam bele a Tudásrendszer megteremtésébe. De most nézzük meg, hogyan is jutottam el idáig.

Háttérsztori

2017-ben indítottam másodmagammal a Cilindereseket. Ekkor még egyedül voltam Cilinderes ceremóniamester az esküvőkön. Aztán 2018 végén annyi megkeresés érkezett, hogy láttam, új emberekre lesz szükség. 2019-ben további 5 ember csatlakozott a Cilinderesek csapatához, ma pedig már 16-an vagyunk ott évi 350 esküvőn.

A betanítás tanulása

2018 végén csatlakozott hozzánk az első „külsős” Cilinderes, akit meg kellett tanítanom mindarra, amit én tudtam. Természetesen a hozzánk csatlakozók mindannyian jól kommunikálnak, és nem iljednek meg, ha több (száz) ember előtt kell beszélniük, de nagy részük korábban kizárólag vendégként vett részt esküvőn. Ezért meg kell tanítani nekik, hogy mit csinál egy ceremóniamester és hogyan kell a párokkal felvenni a kapcsolatot. Természetesen tisztában kell lenniük azzal is, hogy az első megbeszélésen mit hogyan kell mondani ahhoz, hogy meggyőzőek lehessenek, és a jegyesek őket válasszák a nagy napjuk koordinálásához.

Kezdetben nehezen ment a betanítás, tekintve, hogy még sosem csináltam ilyet. Először szóban mondtam el mindent, aztán szituációkat gyakoroltunk – annak megfelelően, ahogy az az én fejemben volt. De éreztem, hogy nem elég professzinonális és nem elég hatékony így a betanítás.

Betanítás 1.0

Az első betanítás után gyorsan jött a következő Cilinderes. Rájöttem, hogy nagyon lassú lesz a folyamat, ha csak az én fejemben van meg az, amit át akarok adni, hiszen ebben az esetben csak akkor tud haladni az új Cilinderes, ha én magam foglalkozom vele.

Ekkor döntöttem el, hogy írásban is rögzítem azokat a scripteket, amik addig csak a fejemben voltak meg. Leírtam, hogyan hívjuk fel telefonon az ifjú párokat, akik ajánlatot kértek tőlünk. Összeállítottam azt a forgatókönyvet is, amit legtöbször követünk egy párral való első találkozón. Innentől kezdve az új Cilinderes már fel tudott készülni a gyakorlásra, és egyre inkább a finomhangolásra tudtunk koncentrálni.

Betanítás 2.0

Ahogy haladtunk előre az időben, egyre több oktatóanyag született, többek között az adminisztrációval és magával az esküvővel kapcsolatban, például, hogy milyen játékok vannak, és azokat hogyan kell játszani. Készítettünk check-listákat is: mi az, amit egy Cilinderesnek magával kell vinnie az esküvőre és mire kell figyelni a helyszínre érkezéskor. Összeszedtünk egy csomó olyan infót, ami korábbi tapasztalatok alapján született, és amiket a tökéletes betanítás érdekében bevezettünk a tudásbázisunkba.

Nagyon hasznos volt ez a sok anyag, de az infók sajnos nem voltak felhasználóbarát módon elérhetőek. Éreztem, hogy megvan egy nagyon jelentős tudásanyag, ami a betanításhoz és a tudás szinten tartásához egyaránt elengedhetetlen, de valahogy mégsem tudtuk jól használni.

Betanítás 3.0 – megszületik a Tudásrendszer

Aztán 2022-ben ráébredtem, hogy megoldást kell találnom arra, hogy a rengeteg felhalmozott tudás miként lehetne könnyen elérhető, hogy a csapat tagjai aktívan használni tudják. Ekkor készítettem el a Cilinderesek oktatási odalát, aminek működésével az alábbi videóból ismerkedhettek meg. Ezzel tulajdonképpen megszületett a Tudásrendszer – legalábbis a Tudásrendszer prototípusa.

Lelkesedés a köbön

Amikor elkészült a Cilinderesek oktatási oldala, akkor az fogalmazódott meg bennem, hogy ez olyasvalami, amivel nagyon sokat tudnék segíteni más cégeknek abban, hogy hatékonyabbak legyenek, a cégben dolgozók pedig jól érezzék magukat, hiszen hozzáférnek minden információhoz és tudják, hogy mit kell csinálniuk.

Így munkához láttam és elkészítettem a tudásrendszer.hu-t. Megkerestem azt az üzlettársat, akiről tudom, hogy nagyon jól kiegészít engem és akivel együtt nagyon sok cégnek segíthetünk abban, hogy a betanítás és a tudás folyamatos szinten tartása minél egyszerűbben menjen, aminek hála egyre hatékonyabbak és nyereségesebbek lesznek.

Debreczeni Attila

Debreczeni Attila

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Debreczeni Attila

A vevőszerzés rögös útja

Van egy szuper termékem. A lelkesedésmérőm a maximum fölött van 10%-kal. Hiszem, hogy a cégtulajdonosok és a HR-esek életét jelentősen meg tudom könnyíteni a Tudásrendszerrel.